Vypočuj si ma!
Text článku bol nahovorený syntetickým hlasom, preto audionahrávka nemusí spĺňať všetky fonetické požiadavky.
Cieľom organizácie Modrý anjel je poskytovanie okamžitej psychosociálnej prvej pomoci ľuďom zasiahnutým tragickou udalosťou s traumatickým potenciálom (náhle úmrtia, vraždy, samovraždy, nehody a pod.) formou osobnej podpory priamo v mieste ich bydliska, prípadne na mieste udalosti.
Projekt Uľahčenie prístupu osobám v akútnej kríze k službám tiesňových liniek chce vytvoriť inovatívnu webovú aplikáciu, ktorá bude slúžiť ako jednoduchý a efektívny rozcestník pre existujúce linky pomoci.
Výsledkom bude funkčná webová aplikácia, ktorá uľahčí prístup k adekvátnej pomoci osobám v akútnom strese, ktoré majú dočasne zníženú schopnosť vyhľadávať informácie. Projekt prispeje k efektívnejšiemu využívaniu existujúcich liniek pomoci, odľahčí linku 112 od nerelevantných volaní a potenciálne zníži riziko rozvoja psychických problémov u osôb v kríze vďaka rýchlejšiemu prístupu k pomoci.
„Súčasný stav poskytovania krízovej pomoci čelí významnej prekážke: osoby v akútnom strese majú výrazne zníženú schopnosť efektívne vyhľadávať a využívať existujúce linky pomoci. Skúsenosti z 15-ročnej praxe: 1. Akútne traumatizovaní klienti majú problém s vyhľadávaním a zapamätaním si telefónnych čísel liniek pomoci. 2. Existujúce vyhľadávače často uprednostňujú sponzorované odkazy, ktoré nemusia garantovať kvalitu služby. 3. Linka 112 je preťažovaná volaniami, ktoré by mohli byť efektívnejšie riešené špecializovanými linkami pomoci. Tieto problémy vedú k situáciám, kedy osoby v kríze nedostanú včasnú a adekvátnu pomoc, čo môže viesť k dlhodobým psychickým následkom. Na základe skúseností v poskytovaní krízovej intervencie sme identifikovali strana 3 z 7 potrebu vytvorenia jednoduchého nástroja, ktorý by preklenul medzeru medzi osobami v kríze a dostupnými službami. Navrhovaná webová aplikácia poskytne intuitívny, ľahko zapamätateľný prístup k správnym linkám pomoci a zníži sa zaťaženie linky 112,“ uviedol Roman Humaj, projektový koordinátor.
Projekt predstavuje unikátne a inovatívne riešenie v oblasti krízovej intervencie, ktoré dosiaľ na Slovensku ani v okolitých krajinách neexistuje.
Podpora z Fondu SK-NIC pomôže pri vytvorení jednoduchého nástroja, ktorý preklenie medzeru medzi osobami v kríze a dostupnými službami. Navrhovaná webová aplikácia poskytne intuitívny, ľahko zapamätateľný prístup k správnym linkám pomoci a zníži sa zaťaženie linky 112.