Formálne vzdelávanie je na Slovensku zamerané prevažne na teoretické znalosti, no potreby digitálneho biznisu vyžadujú najmä praktické skúsenosti študentov, nakoľko sa zručnosti v oblasti digitalizácie procesov stali nevyhnutnými.
Faktom takisto ostáva, že vo firmách sa čoraz viac začína uplatňovať agilný prístup k vývoju produktov, čo neskúseným začiatočníkom situáciu tiež neuľahčuje. Zamestnávatelia navyše požadujú od svojich zamestnancov aj pro-užívateľské myslenie.
Aj preto vznikla organizácia Butterfly Effect, ktorej cieľom je naštartovať digitálne vzdelávanie a pokryť potreby digitálnych biznisov na Slovensku.
Butterfly Effect je 5-mesačný program praktického vzdelávania pre multidisciplinárne tímy so zameraním na učenie vývoja hier a vývoja aplikácií s následnou podporou absolventov programu. Program je večerný, aby sa ho mohli ľudia zúčastniť aj popri práci alebo štúdiu. Študenti programu pracujú na reálnych zadaniach od firiem a organizácií, ich úlohou je prejsť si celý vývojový cyklus produktu od analýzy trhu, prototypovania, užívateľského testovania až po propagáciu produktu a jeho uvedenie na trh.
„Naším partnerom je aj občianske združenie Bystriny, ktoré rozvíja dobrovoľníctvo a občiansku angažovanosť na Slovensku. Naša spolupráca spočíva v zapojení študentov Butterfly Effect-u do riešenia výziev, s ktorými sa neziskovky a dobrovoľníci na Slovensku stretávajú. K projektu sme pripojili aj technologického partnera – Solved, ktorý ponúka platformu pre komunity ako sú Bystriny (ale napríklad aj Kto pomôže Slovensku, Slovak Global Network, Nexteria a mnohé ďalšie) a vďaka ich expertíze môžeme ponúknuť riešenie, ktoré napomôže nielen Bystrinám, ale aj oveľa širšej komunite iniciatív, ktoré pracujú s dobrovoľníkmi.
Z tejto symbiózy vznikajú zaujímavé riešenia pre firmy či organizácie, ktoré síce nie sú honorované, no šikovným participantom môžu priniesť platenú spoluprácu a v budúcnosti napríklad aj pracovný pomer,“ tvrdí Roman Vizváry, koordinátor projektu a dodáva, že do dnešného dňa Bystriny už viac než 100 krát prepojili dobrovoľníka s iniciatívou a úspešne dokončili zadanie.
Program (za obdobie 3 rokov) absolvovalo 131 študentov a okrem samotného vzdelávania je výstupom aj 20 hier a aplikácií študentských tímov.