V organizácii INFORMATIKA 2.0 nemyslia projektovo, ale programovo. Nerobia sa projekty pre projekty, ale púšťajú sa do tých, ktoré sú v súlade s víziou organizácie, a to je zlepšiť digitálne zručnosti slovenských učiteľov, a tým aj ich žiakov.
Cieľom projektu Vzdelávací program pre učiteľov ZŠ v digitálnych zručnostiach je ešte s väčšou podporou rozvoja digitálnych zručností cez videonávody alebo cez mentoringové rozhovory podporiť sebadôveru učiteľov.
„INF2.0 chce odpilotovať nový IKT produkt na ZŠ, ktorý vo výsledku pomôže rozšíriť predstavivosť učiteľov v tom, že IKT je možné a žiadané využívať aj mimo hodín informatiky a naštartuje vkladanie IKT dimenzie do výučby komplexne. Pilotovať budeme v dvoch formátoch, čím si učitelia zlepšia konkrétne dogitálne zručnosti
školeniami na rôzne IKT témy a cez mentoring alebo videonávody. Navyše dostanú priamu podporu v podobe unikátnych materiálov, ktorými nadobudnuté digitálne zručnosti môžu aplikovať do rôznych predmetov, čím zamedzíme tomu, že učiteľ zostane len pri absolvovaní školenia, podporíme rozvíjanie digitálnych zručností žiakov medzipredmetovo. Testovaním 2 variant programu identifikujeme najvhodnejší formát a naštartujeme udržateľný model vzdelávania pre učiteľov,“ uviedla Pavlína Meľuchová, koordinátorka projektu.
Viaceré medzinárodné dokumenty identifikujú ako prioritu rozvoj digitálnych zručností učiteľov a žiakov. Prieskum zo slovenských škôl (20 %) ukázal, že medzi top prekážky patrí nedostatočná metodická a materiálna podpora učiteľov. Učitelia tiež často narazia na nedostatky v ich digitálnych zručnostiach, a tak učia iba nenáročné témy. Ak digitálne zručnosti zapájajú, tak nie v iných predmetoch než informatika.
Podpora z Fondu SK-NIC pomôže zaviesť digitálne zručnosti do výučby učiteľov a podporiť tak ich sebadôveru. Zahrnutím učiteľov zo sociálne znevýhodneného prostredia pomôže vytvoriť inkluzívne prostredie, na čo mnohé IKT kurzy nereflektujú.