Cieľom projektu Dejepisná vídanka je vytvoriť video-metodické pomôcky pre učiteľov “DEJEPISNÉ VÍDANKY”. Učitelia tak žiakom základných a stredných škôl cez príbehy konkrétnych historických postáv priblížia dejinné súvislosti v 20. storočí.
Projekt reflektuje problém s dejepisnými učebnicami a metodickými materiálmi a pomôckami – vrátane krátkych filmov. Video a metodika zároveň vzdelajú učiteľov v inovatívnych postupoch ako vysvetľovať dejiny. Dejepisné vídanky sa budú zasielať priamo na školy. Zároveň v rámci projektu vznikne webová stránka, kde budú voľne dostupné.
“Dejepis nie sú čísla, ale súvislosti, nie suchopárne informácie, ale príbehy, nie uzavreté udalosti, ale kontinuita. Ak neexistuje dostatočné kolektívne povedomie o minulosti (najmä tej nedávnej), nie je na čo nadväzovať. V demokratickom zriadení, kde o smerovaní krajiny rozhodujú všetci občania, potom hrozí, že spoločnosť bude stagnovať alebo sa zbytočne zopakujú chyby minulosti,” povedal Dominik Jursa, projektový manažér Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť.
V súčasnosti chýbajú dobré učebnice a hlavne metodické materiály, krátke filmy, ktoré by zaujímavým spôsobom reflektovali každodennosť ľudí a príbehy. Problémom sú často aj učitelia, pre ktorých sú nedávne dejiny kontroverznou témou. Nevedia, ako o nich učiť, a preto sa týmto témam radšej vyhýbajú úplne.
Podpora z Fondu SK-NIC pomôže žiakom a učiteľom základných a stredných škôl získať potrebné vedomosti s efektívnym využitím IKT.