Vypočuj si ma!
Text článku bol nahovorený syntetickým hlasom, preto audionahrávka nemusí spĺňať všetky fonetické požiadavky.
Hlavným poslaním autistického centra Andreas, ktoré vzniklo ako prvé zariadenie svojho druhu na Slovensku, je poskytovať všeobecne prospešné služby v oblasti sociálnej pomoci a humanitárnej starostlivosti výhradne u populácie s poruchou autistického spektra.
V rámci projektu plánuje centrum otvoriť dva krúžky pre deti s Aspergerovým syndrómom, a to „Objavovanie 3D tlače“ a „Programovanie v Scratchi“. Zrealizuje celkom 48 stretnutí pre 36 detí s AS, pričom počas krúžkov sa deti naučia 3D modelovať, vyskúšajú si 3D tlač, naprogramujú prvú počítačovú hru či kreatívne vstúpia do procesu tvorby.
“Plánovanými aktivitami projekt podporí záujem detí o nové technológie a inovatívne postupy. Poskytne im výbornú životnú skúsenosť, aj s ohľadom na budúci výber povolania. Pre deti s AS v Bratislave neexistuje veľa voľnočasových aktivít. Je to náročné po personálnej, ako aj po finančnej stránke. Deti s AS majú častoproblémové správanie a tak sa na bežný krúžok nedostanú alebo majú s krúžkami negatívnu skúsenosť, a preto do žiadnych nechodia. Zo strany rodičov vnímame potrebu svoje deti „socializovať”. Veríme, že deti zmotivujeme prísť medzi svojich rovesníkov. Chceme deťom s AS ponúknuť novú skúsenosť, ku ktorej sa ich neurotypickí polužiaci bežne dostávajú.”
Deti s AS je v bežných kolektívoch v dôsledku ich obmedzení náročné vzdelávať. Na druhej strane sú často obdarení matematickými schopnosťami a logickým myslením, ktoré ich predurčujú k dobrému porozumeniu digitálneho sveta a ktorý je pre nich často zrozumiteľnejší ako bežná realita. Je paradoxom, že hoci deti s AS technológie priťahujú a radi by sa v tejto oblasti rozvíjali, tieto danosti nemajú možnosť rozvíjať mimo školy, keďže prostredie bežných IT krúžkov je pre nich stresujúce.
Podpora z Fondu SK-NIC pomôže v osobnostnom raste detí s PAS (poruchou autiatického spektra) a ktoré podporí ich rozvoj vo vzdelávaní prostredníctvom voľnočasových aktivít.