Najznámejšia “četovacia” aplikácia na svete prichádza s riešením, ktoré sa pravdepodobne nebude páčiť mnohým jej používateľom. Aplikácia WhatsApp bude totiž už čoskoro vyžadovať predplatné.
WhatsApp svoju novinku zatiaľ testuje v poslednej beta verzii. Je však možné, že aplikácia túto funkciu zakomponuje už o pár mesiacov aj do plnej verzie. Dobrou správou ale je, že sa to pravdepodobne nedotkne všetkých. Hoci je platenie za službu, ktorú majú konkurenti zadarmo, vždy veľkým negatívom, v tomto prípade sa bude (zatiaľ) týkať iba podnikových profilov. Inými slovami, predplatné sa bude riešiť len v prípade, že si podniky budú na WhatsAppe riešiť svoj biznis.
Platený WhatsApp prinesie pre podnikateľov aj viacero výhod
WhatsApp aplikácia ponúkne pre firmy pokročilé funkcie, ktoré im pomôžu riadiť svoju prevádzku a ešte viac posilniť svoju značku na internete.
Jednou z funkcií sú dôležité vylepšenia pre viacero zariadení. Firmy, ktoré si predplatia WhatsApp Premium, môžu prepojiť až 10 zariadení, takže bude pre nich jednoduchšie spravovať konverzácie, keď viac ľudí v podniku používa rovnaký účet WhatsApp na odosielanie správ svojim zákazníkom.
Firemný WhatsApp budú môcť používať zamestnanci firiem, ktorí nebudú mať problém s komunikáciou napríklad s niekoľkými zákazníkmi súčasne.
V tomto bode je nutné doplniť, že osobné profily na tejto sociálnej sieti zostanú ako doteraz vždy prepojené len so 4 zariadeniami.
Ďalšou z funkcií, ktorá bude v prémiovej platenej verzii samozrejmosťou, je vlastný obchodný odkaz na webovú stránku, ktorý umožňuje zákazníkom zobraziť vstupnú stránku firmy a jednoducho začať konverzáciu otvorením vlastného odkazu, napríklad sk-nic.sk.
Tento odkaz bude možné raz za 3 mesiace upraviť. Výberom vlastného odkazu, ktorý sa zhoduje s názvom firmy, si budú môcť nastaviť v profile.
Dobrou správou je aj to, že ak podniky nebudú uvedené výhody potrebovať, nemusia prémiové predplatné využiť. Ich WhatsApp bude fungovať rovnako, ako doposiaľ.
Platba predplatného bude prebiehať prostredníctvom internetových obchodov Google Play a App Store, v rámci ktorých bude predplatné možné aj zrušiť.
Medzi najpoužívanejšie četovacie aplikácie v súčasnosti patria aj Messenger, Skype, Telegram, Signal či Viber. Preto, ak niekomu nebudú tieto novinky s rozšírenými službami vyhovovať, môže si jednoducho vybrať niektorú inú aplikáciu.
Bližšie podrobnosti o tom, ako to celé bude fungovať, sa teda dozvieme až časom.