Gymnázium Ivana Kraska v Rimavskej Sobote sa predovšetkým orientuje na implementáciu inovatívnych metód do výučby orientovanej na žiakov, rozvoj ich intelektuálneho potenciálu, zručností, osobnosti a čo najlepšiu prípravu pre prax a vysokoškolské štúdium.
Cieľom projektu Makro objavy v ríši mikrokontrolérov je výučba pomocou mikrokontrolérov, ktorá prepojí programovanie so skutočným svetom. Nová generácia ľudí preferujúca užívateľský prístup, musí chápať, že za stláčaním gombíkov sú skryté algoritmy vytvorené ľudskou kreativitou.
„Prvá fáza projektu „Makro objavy v ríši mikrokontrolérov“ je zameraná na prácu žiakov s mikrokontrolérmi a vytvorenie vlastného projektu. Som učiteľkou matematiky a informatiky. V posledných rokoch pozorujeme pokles záujmu o štúdium technických smerov, pričom trhový dopyt po absolventoch technických škôl je neustále vysoký. Absolventom gymnázia veľmi často chýba tzv. „technické myslenie“, preto je potrebné nájsť a využívať možnosti, ktoré by u študentov mohli prebudiť vnútornú motiváciu i záujem o techniku. Projekt „Makro objavy v ríši mikrokontrolérov“ pomocou konštruovania a programovania mikroprocesorových zariadení má veľký potenciál prepojiť teoretické vedomosti s praktickým využitím,“ uviedla Lujza Zelezníková, koordinátorka projektu.
Je dôležité klásť mimoriadny dôraz na vzdelávanie študentov v zručnostiach a vedomostiach potrebných pre ich budúcnosť.
Podpora z Fondu SK-NIC pomôže zmodernizovať vzdelávanie pre študentov aj učiteľov s využitím 3D technológie v informatike s overením v praxi.