Vypočuj si ma!
Text článku bol nahovorený syntetickým hlasom, preto audionahrávka nemusí spĺňať všetky fonetické požiadavky.
Víziou MŠ a ZŠ Rudolfa Dilonga v Trstenej je pripraviť deti okrem štandardného vzdelávania aj na vedomosti získané vlastnými aktivitami a zážitkami z tvorivého učebného prostredia. Mimoriadne úsilie venuje aj počítačovému programovaniu modelov z lega. Od roku 2008 ako prvá škola na území SR začala vzdelávať žiakov systémom: ” Notebook pre každého žiaka”.
Cieľom projektu Na križovatke s informačno – komunikačnými technológiami je vzdelávať a zároveň vytvoriť centrálny web, ktorý bude obsahovať rôzne odkazy na vzdelávacie moduly a video návody na efektívne využívanie digitálnych technológií v praxi, a to pre žiakov aj učiteľov.
Tieto materiály budú poskytovať detailné pokyny a tipy na používanie umelej inteligencie a digitálnych nástrojov vo vzdelávaní. Projekt tiež zahŕňa realizáciu vzdelávacích aktivít pre žiakov, učiteľov a rodičov v rámci komunity školy.
“Súčasný stav vzdelávania na školách často neodráža dynamicky sa meniace potreby digitálnej éry. Mnoho učiteľov a žiakov nemá dostatočné digitálne zručnosti a nedokáže efektívne využívať moderné technológie vprocese vzdelávania, ktoré sú dodávané do škôl. Táto situácia vedie k zaostávaniu žiakov v oblasti digitálnej gramotnosti, ktorá je nevyhnutná pre úspech v dnešnom technologicky orientovanom svete. Cieľom tohto projektu je poskytnúť školám a ich komunitám prístup k moderným vzdelávacím platformám a materiálom, ktoré podporia rozvoj digitálnych zručností. Naša organizácia má bohaté skúsenosti s implementáciou vzdelávacích programov a spoluprácou s odborníkmi v oblasti digitálnej transformácie. Realizáciou projektu očakávame zvýšenie digitálnej gramotnosti a pripravenosti žiakov, učiteľov a rodičov na efektívne využívanie technológií vo vzdelávacom procese,” povedal Peter Pallo, koordinátor projektu.
Projekt zahŕňa realizáciu vzdelávacích aktivít pre žiakov, učiteľov a rodičov v rámci komunity školy. Tieto vzdelávania budú organizované rôznymi vzdelávacími organizáciami, vrátane odborníkov z oblasti digitálnej transformácie. Projekt sa zameriava aj na vzdelávanie v rámci novej kurikulárnej reformy s dôrazom na digitálnu transformáciu vzdelávania,čím sa dospeje k zlepšeniu digitálnej gramotnosti a zručnosti medzi žiakmi, rodičmi a učiteľmi.
Podpora z Fondu SK-NIC pomôže rozvíjať digitálne zručnosti a zvýšiť digitálnu gramotnosť žiakov, učiteľov a rodičov v školských komunitách, čo im umožní efektívne využívať moderné technológie v každodennom vzdelávacom procese.