Sociálne siete sú fenoménom, ktorý živí tisíce tzv. influencerov (ľudí, ktorí ovplyvňujú iných) po celom svete. Niekedy však stačí aj malá zmena na platformách, ktorá môže mať nepríjemné dôsledky.
Aktuálne sa to týka aj sociálne siete Instagram. Počas posledných týždňov sa na Instagram valila obrovská vlna kritiky z každej strany, pretože táto sociálna sieť prešla zmenou, ktorá sa nepáčila jej používateľom.
Aby sa Instagram udržal na svojej vysokej pozícii, najnovšie sa jeho tvorcovia rozhodli dávať do popredia videá. No a to pochopiteľne nevyhovuje tým, ktorí sa spoliehajú najmä na fotografie, teda pôvodný typ obsahu, na ktorom bol Instagram postavený.
Zdá sa teda, že ani sociálne siete si tak celkom nemôžu robiť, čo chcú. Najnovšie sila publika presvedčila práve Instagram, aby so zavádzaním podobných zmien počkal. Ľudia evidentne nechcú druhý TikTok, ale staré známe prostredie s fotografiami.
Spoločnosť za Instagramom bola nútená zareagovať na rozsiahle sťažnosti používateľov a influencerov, ktorí sa dokonca postarali o petíciu s názvom „Make Instagram Instagram Again“ (“Urobte znova Instagram Instagramom”).
Na základe tohto protestu generálny riaditeľ Adam Mosseri uviedol, že sociálna sieť pod jeho vedením stiahne niektoré kontroverzné zmeny.
zdroj: Canva
Popri tom aj prezradil, že platforma dočasne zníži počet “navrhovaných” príspevkov a účtov v používateľských kanáloch. To znamená, že na domovskej ploche sa bude zobrazovať hlavne to, čo používateľ sleduje a nie to, čo si Instagram myslí, že by ho mohlo zaujímať.
Mosseri však aj dodal, že Instagram tento počet v budúcnosti pravdepodobne opäť zvýši, a to keď sa zlepšia algoritmy hodnotení a odporúčaní.
Podobný prístup je teda možné očakávať aj na sociálnej sieti Facebook, ktorú v súčasnosti riadi generálny riaditeľ spoločnosti Meta, Mark Zuckerberg.
Mosseri nakoniec tiež uviedol, že Instagram zruší zavedenie zmeny dizajnu, ktorý bol pre mnohých dlhoročných používateľov neznámy a považovaný nimi za kontroverzný.
Tento dizajn obsahoval fotografie a videá na celú obrazovku, vďaka čomu sa aplikácia veľmi podobala platforme TikTok. Testoval ho len malý počet používateľov v niekoľkých krajinách, a tak jeho návrh zďaleka nezobral do úvahy potrebnú masu rôznorodých spôsobov používania.
Aj keď to vyzerá ako krok späť, pre používateľov Instagramu je to vzhľadom na ich odozvu dobrá správa.
Veríme, že aj iné sociálne siete, platformy či nástroje takto zohľadnia názory svojich používateľov, ideálne ešte predtým, ako k nejakej podobnej zmene prikročia.