Vypočuj si ma!
Text článku bol nahovorený syntetickým hlasom, preto audionahrávka nemusí spĺňať všetky fonetické požiadavky.
Žilinská univerzita v Žiline (UNIZA) patrí šesťdesiatpäť rokov k popredným vzdelávacím a vedeckovýskumným inštitúciám na Slovensku. Svojou bohatou tradíciou zaujíma významné miesto medzi slovenskými vysokými školami a to nielen počtom študentov, ponukou zaujímavých a kvalitných študijných programov, ale najmä výraznou výskumnou i zahraničnou aktivitou.
Rozvoj kompetencií VŠ pedagógov v oblasti vytvárania a zavádzania gamifikačných prvkov do vlastnej pedagogickej praxe, a to prostredníctvom aktívneho prezenčného vzdelávania vo forme praktického tréningu a dištančného vzdelávania vo forme vytvoreného e-learningového kurzu, je cieľom projektu Podpora VŠ učiteľov v zavádzaní gamifikačných prvkov do praxe.
“Gamifikácia je vnímaná ako inovatívny prístup k vzdelávaniu, ktorý využíva herné prvky a techniky na zvýšenie motivácie a angažovanosti študentov. Ide o transformáciu vzdelávacieho procesu prostredníctvom implementácie herných prvkov a tiež IKT, čo vedie k zvyšovaniu kvality vzdelávacieho procesu. Súčasná univerzita už nie je orientovaná len na dopravu a spoje. Je to široko koncipovaná univerzita so siedmymi fakultami a odbornými pracoviskami. Dlhodobým cieľom jej integrálnej súčasti – Ústavu celoživotného vzdelávania (ÚCV) je poskytovať komplexné vzdelávacie a poradenské služby dovnútra univerzity i smerom von,” povedala Lucia Hrebeňárová, koordinátorka projektu.
Gamifikácia je dnes vnímaná ako užitočný nástroj a to aj v kontexte vzdelávania cieľovej skupiny tzv. generácie Z – narodení v rokoch 1996 – 2010, ktorá je označovaná aj ako generácia internetu. Čoraz vyššia miera pasivity a problém zaujať a udržať ich pozornosť naliehavo vytvárajú tlak na dynamizáciu vzdelávania, v ktorého popredí bude študent, jeho aktivita a zaangažovanosť v procese s rešpektovaním moderných technologických trendov.
Podpora z Fondu SK-NIC pomôže nielen vo výučbe, ale bude aj aktívne využívať zložky odmeňovania a hodnotenia čím sa zvyšuje motivácia študentov.