Prinášame vám prehľad noviniek z virtuálneho sveta a bezpečnosti na internete za obdobie 15.-21. apríla 2024
Nebezpečenstvo v online svete: Falošné platobné brány a krádeže údajov z platobných kariet ohrozujú Slovákov
Slováci si zvykli na platby online. Až 9 z 10 obyvateľov Slovenska využíva tento spôsob nákupu služieb či tovarov. To láka aj rôznych podvodníkov, ktorí sa snažia mimoriadne sofistikovanými spôsobmi obrať vás o peniaze.
Stačí okamih nepozornosti, jedno kliknutie na link v podvodnej správe či otvorenie prílohy a nákup vás môže vyjsť oveľa drahšie, než ste zamýšľali.
Viac sa dozviete na startitup.sk…
Pri nových testoch na vodičský preukaz je neúspešnosť vyššia
Po zavedení elektronických skúšobných testov na vodičský preukaz sa počet neúspešných skúšok zvýšil. Pohybuje sa okolo 23 percent, pri papierových testoch išlo približne o 12 percent.
Približne za rok testovania elektronickou formou sa vykonalo celkovo 88.377 teoretických skúšok u 67.755 žiadateľov o udelenie vodičského oprávnenia. “Papierové” skúšobné testy sa v súčasnosti už pri skúške z odbornej spôsobilosti nepoužívajú.
Prečítajte si viac na teraz.sk…
Projekt prioritných životných situácií má viacero rizík, tvrdí Slovensko.Digital
Občianske združenie Slovensko.Digital upozorňuje na údajne nízku transparentnosť a riziká projektu budovania prioritných životných situácií, ktorý spravuje Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie (MIRRI) SR. Združenie kritizuje centralizované riadenie projektu a nedostatok transparentnosti v procese.
Viac sa dozviete na e.dennikn.sk…
YouTube sprísňuje opatrenia proti aplikáciám blokujúcim reklamu
Už minulý rok začal YouTube zisťovať používateľov, ktorí blokovali reklamy a zobrazoval im správu, že nedodržiavajú podmienky služby a majú povoliť reklamy alebo si kúpiť prémiovú verziu bez reklám.
Doteraz však fungovali aplikácie tretích strán, ktoré ponúkali iné rozhranie a obchádzali reklamy. Fungovali – teraz sú to práve ony, na ktoré sa gigant zameral.
Prečítajte si viac na zive.aktuality.sk…
Malé deti masívne používajú Facebook či TikTok, ukázal prieskum
Približne štvrtina britských detí vo veku od päť do sedem rokov vlastní inteligentný telefón. V rovnakej vekovej skupine zároveň 38 % detí navštevuje komunikačné platformy, ako sú TikTok, Instagram a Whatsapp, napriek pravidlám, podľa ktorých musia mať používatelia minimálne 13 rokov.
Viac sa dozviete fontech.sk…