Ako sa pozdravíš svojim klientom na internete, keď ich nestretávaš osobne? Ako im ponúkneš svoju službu či produkt? Ako ich oslovíš a vysvetlíš, aké výhody má to, čo ponúkaš?
To, že si na internete, sa práve pre oblasť obchodu môže javiť ako nevýhoda, keďže nemáš žiadny priamy kontakt so zákazníkom.
Opak je ale pravdou. V reálnom svete dostaneš ponuku iba vtedy, keď si prítomný v obchode alebo ťa predavač osobne vyhľadá. V tom virtuálnom však niečo ako otváracie hodiny neexistuje. Klient môže nakupovať 24 hodín denne, 7 dní v týždni a ty rovnako ponúkať 24/7. A je jedno, kde sa reálne nachádzaš. Takže otázkou je len to, ako komunikovať so zákazníkom.
Nechceme ti tu vymenovávať všetky spôsoby komunikácie s klientmi ako sú billboardy, letáky či iné obdobné veci. Budeme hovoriť iba o komunikácii vo virtuálnom svete.
1. E-mail
Prvým komunikačným spôsobom je starý dobrý e-mail. Posielať ho existujúcim zákazníkom je vysoko účinný nástroj. Daj si ale pozor, aby nekončil v priečinku spam. Ošetri si to pri registrácii klienta a v podmienkach. Stačí vhodným spôsobom doplniť potvrdenie možnosti zasielať reklamné správy. E-maily totiž nemôžeš posielať hocikomu, prijímateľ musí s takouto správou vopred súhlasiť.
Oslov stálych klientov a ponúkni im nový produkt či službu spolu s malou výhodou pre stáleho zákazníka.
Táto komunikácia sa už dnes nerieši posielaním jednotlivých e-mailov, ale nástrojmi na ich hromadné posielanie. Tieto nástroje ti pomôžu využívať šablóny, osloviť každého zákazníka menom a priezviskom a dokonca mu ponúknuť aj individuálne výhody. Takisto ti poskytnú štatistiky prečítania, vytváranie skupín a podobne. Ďalšie informácie a konkrétne nástroje hľadaj opäť na internete.
Nástrojov na hromadné e-maily je dnes mnoho, preto si treba dobre vybrať. Sústreď sa na jednoduchosť ovládania a funkcionalitu. Daj veľký pozor na to, či daný nástroj spolupracuje s TOP svetovými poskytovateľmi voľných e-mailových účtov ako Google. Pokiaľ nie, tvoje e-maily pravdepodobne skončia v spame a dotyčný si ich nikdy neprečíta.
Pozri si recenziu niektorých takýchto nástrojov napríklad na webovom sídle fastcentrik.sk
Ak chceš podrobný návod na vytváranie e-mailových ponúk, pozri si článok na webovom sídle vojkovsky.sk.
2. Videoreklama
Existujú aj iné formy virtuálnej reklamy, ale svet súčasných moderných ľudí je najmä o videách. Preto komunikuj tými spôsobmi, ktoré používajú.
Inzercia vo virtuálnom svete vo forme videoreklamy rastie. Pri dobrej kombinácii obrazu, zvuku a slov môžeš byť vďaka nej na internete víťazom. Ak sa tvoje video stane virálnym – teda samovoľne šíreným – objednávky sa budú len hrnúť. A to predsa chceš. Už sa ti v hlave zobrazujú top videá, ktoré vládnu internetu? Sú chytľavé? Majú dobrý nápad? To je presne ono! Možno premýšľaš, aké otravné je, keď na internete sleduješ video a preruší ho krátka reklama. Áno, aj keď ju „len tak strpíš“, predsa ti z nej v hlave niečo ostane – a teda ponuka dorazila do cieľa.
3. Blog
Keďže internet je plný ponúk, ľudia hľadajú recenzie, názory, blogy, ktoré píšu niečo o produktoch či službách, ktoré ich zaujímajú.
A čo povie blog klientom e-shopu? Okrem toho, že prináša lepšie zaradenie webu do vyhľadávačov, poskytuje odbornosť a zároveň unikátnosť k tomu, čo ponúkaš. Lebo suchých čísiel a údajov je nepreberné množstvo, internet je nimi zahltený a klient potom len ťažko hľadá, čo vlastne chce.
Blogeri sú rôzni – začiatočníci, skúsenejší, kvalitnejší, aj takí „len akože“. Ak nevieš ako začať, môžeš niektorého požiadať o spoluprácu alebo sa pozrieť ako to robia a písať blogy sám. Začni uverejňovať na miestach s vysokou návštevnosťou, ale nezabudni blog umiestniť aj na svojom webovom sídle či e-shope. Ako už určite vieš, vyhľadávacie nástroje na internete fungujú aj podľa kľúčových slov. Ak nájdu tvoj produkt či službu v blogu, jeho hodnota vzrastie.
Spojením videa a blogu sa tvorí tzv. vlog. Aj v tejto branži už máme borcov, ktorí z pozície autority alebo popularity komentujú či hodnotia produkty, služby, zážitky a tak ďalej. Možno je toto tvoja cesta…
Komunikácia a interakcia s klientom je všadeprítomná aj vo virtuálnom svete. Klient totiž chce vedieť čo kupuje a ty chceš zase komunikovať ponuku.
Rada na záver: Spolu s odborníkmi si nastav aj to, kedy zasielaš osobný e-mail alebo vysielaš svoju reklamu. Čas na internete je síce neobmedzený, ale vnímavosť ľudí na ponuku je iná ráno, iná na obed a iná večer.