Vypočuj si ma!
Text článku bol nahovorený syntetickým hlasom, preto audionahrávka nemusí spĺňať všetky fonetické požiadavky.
Víziou klastra Košice IT Valley je vytvárať regionálne partnerstvá IT spoločností, vzdelávacích inštitúcií a regionálnych samospráv. Nadobúdanie tzv. future skills je predpokladom na budúce sa uplatnenie mladých ľudí na trhu práce.
Cieľom projektu Vzdelávajme virtuálne je umožniť učiteľom pochopiť potenciál VR v inovatívnom vzdelávaní, nadchnúť ich pre osvojenie si tejto technológie a umožniť im získať osobné skúsenosti pre využitie priamo vo svojom vyučovaní. Virtuálna realita (VR) ovplyvní v budúcnosti vzdelávanie tým, že otvorí dvere nekonečným možnostiam predvádzania určitých vecí bez použitia kriedy a tabule.
“V rámci projektu bude vytvorená „mobilná VR trieda“, s ktorou bude možné realizovať workshopy pre skupiny pedagógov v regióne na ich vlastných školách v domácom prostredí. Osvojovanie nových technológií chceme podporiť aj prípravou materiálov a postupov, ktoré by pomáhali pedagógom pri zavádzaní VR na svojich školách. Doterajšie skúsenosti ukázali, že táto technológia môže pomôcť pri rozvíjaní zručností vyššieho myslenia u žiakov a študentov, ktorí s novými technológiami bytostne vyrastajú. Našim cieľom je ukázať potenciál VR vo vzdelávaní, umožniť pedagógom túto technológiu spoznať a vytvoriť pre nich prostredie, v ktorom si ju môžu osobné vyskúšať a zaviesť do vyučovacieho procesu. Chceme, aby učitelia mali k dispozícií aj potrebné podporné materiály, metodiky a postupy, aby boli aj sami schopní vymýšľať vlastné spôsoby využitia VR na svojich hodinách,” uviedla Zuzana Fedáková, koordinátorka projektu.
Možnosti využitia VR vo vzdelávaní sa len začínajú objavovať a skúmať. V súčasnosti existuje iba malý počet štúdií, ktoré sa touto problematikou zaoberajú. Dôvodom je aj nedostatočný počet učiteľov používajúcich VR vo svojej vzdelávacej praxi.
Podpora z Fondu SK-NIC pomôže ukázať potenciál VR vo vzdelávaní, umožniť pedagógom túto technológiu spoznať a vytvoriť pre nich prostredie, v ktorom si ju môžu osobné vyskúšať a zaviesť do vyučovacieho procesu.