V biznise funguje aj odvrátená, temná stránka a to je kradnutie nápadov, pracovných postupov, dokonca aj produktov či samotnej značky. Tvoj čas a námahu využije niekto iný. Prečo? Lebo ukradnúť je ľahšie ako vymyslieť a vyskúmať. Je to časovo a finančne lacnejšie.
A preto si treba svoje know-how a značku chrániť.
Zlaté pravidlo pre ochranu značky a know-how znie – chráň a zabezpeč si všetko, čo môžeš.
Poďme si niečo povedať o tom, ako je to vo virtuálnom svete.
1. Ochrana značky
Pod značku, ako sme si vyššie spomenuli, spadá viacero vecí:
1.1 Značka ako grafický prvok
Značka ako grafický či slovný prvok – logo, slogan, slovné spojenie či farebná kombinácia. Áno, toto všetko patrí k tomu. V reálnom aj virtuálnom svete je to v podstate tvoja identifikácia, vo virtuálnom časť tvojej digitálnej identity. Ochranná známka je najlepším spôsobom, ako ochrániť svoje logo. Nespi však na vavrínoch a sleduj, či ho niekto niekde nezneužíva a určite sa takejto osobe ozvi, mnohokrát tu postačí iba hrozba.
Ochranná známka je niečo ako patent a chráni tvoj „výmysel“, typicky logo, aby ho nemohol používať niekto iný.