18. december je Medzinárodným dňom poštovej známky. Pošta ako inštitúcia je tu s nami už celé stáročia. Je to služba, ktorá si vyžaduje čas, veľa logistiky a plánovania. Preto môže občas z pohľadu zákazníka pôsobiť zastaralo či spomalene. No posledné roky výrazne napreduje. Ako? Prostredníctvom aplikácií!
Nie je tomu tak dávno, čo Slovenská pošta predstavila svoju novú mobilnú aplikáciu. Vďaka jej novým funkciám sa už aj bežný človek dostáva k reálnej kontrole nad svojou zásielkou a nie je nezvyčajné, že o svojej zásielke toho vie oveľa viac, ako kuriér, ktorý ju doručuje.
Možno si poviete, čo také by už len vedela ponúknuť mobilná poštová aplikácia. Vylepšení však môže byť vcelku dosť, takže sa dá ušetriť veľa času. A to sa napríklad teraz, v predvianočnom období plnom kupovania a doručovania darčekov, čakania na kuriérov a menenia miest doručenia, celkom zíde.
Ako môže poštová aplikácia uľahčiť život a ušetriť čas na dôležitejšie veci?
- DETAILNÝ PREHĽAD O ZÁSIELKE A LEPŠIA PRIPRAVENOSŤ NA JEJ PREVZATIE
Toto je známe už z webových verzií – základnými a očakávanými funkciami sú sledovanie zásielky a oznamy o jej ceste. V detaile zásielky si je možné pozrieť aj všetky známe informácie – odosielateľa aj prijímateľa s adresami, podacie číslo, stav doručenia, hmotnosť, druh služby, prípadne aj výšku poistenia, ak bolo zaplatené”.
A v aplikácii poštovej služby to máte stále pri sebe. - ZMENA DORUČENIA NA PÁR KLIKOV
Skvelou funkciou pre zaneprázdnených ľudí alebo mamičky na materskej dovolenke je možnosť zmeny doručenia miesta priamo cez mobil. Urobiť sa tak dá napríklad počas obednej pauzy či uspávania dieťatka – zadáte nové miesto doručenia, napr. praktický nonstop otvorený “balíkobox” a je to.
V prípade balíkoboxu ako bonus získate aj informáciu o jeho otváracích hodinách. Pre vysvetlenie – balíkoboxy sú samostatná služba, ktorá poskytuje doručovacie miesto – napr. buď v nejakej predajni alebo v osobitných trezoroch, ktoré sú dostupné nonstop. U nás rôzne tieto služby poskytujú napr. Packeta, ParcelShop, Slovenská pošta alebo aj Alza. - PORADOVÝ LÍSTOK PRIAMO V MOBILE
Pri aplikácii klasickej pošty je možné získať poradový lístok priamo cez mobil. Netreba teda nikde stáť v rade a budete mať prehľad aj o tom, koľko ľudí čaká pred vami. - ŽIADNE VYPISOVANIE PODACÍCH LÍSTKOV
Aplikácia po ich zadaní uchováva údaje potrebné na identifikáciu jej používateľa a tieto možno rovno pridávať do jednotlivých odosielaných zásielok. Treba si iba vytvoriť svoje “ID”. Navyše poštové služby spravidla dávajú pri elektronickom podaní aj zľavu z poplatkov.
Pozrite si, ktorá aplikácia je dostupná pre ktorý operačný systém, napr. tá od Slovenskej pošty by mala byť použiteľná na Androide aj iOS.
Aké ďalšie poštové služby sú ešte u nás?
Pri medzinárodnej preprave sa klienti spoliehajú aj na doručovacie služby iných prepravných spoločností ako našich tradičných domácich. Spoločnosť DHL má tiež tiež svoju mobilnú aplikáciu.
Aplikácia myDPD od doručovateľskej služby DPD vo svojej aplikácii ponúka aj komunikáciu s chatbotom, pomocou ktorého sa dozviete presný čas doručenia vašej zásielky počas dňa.
Existujú aj špecifické aplikácie, ktoré zbierajú informácie o viacerých poštových službách (napr. FedEx, TNT, Amazon Logistics, …) a poskytujú ich na jednom mieste. Jedna z najznámejších a najsvetovejších je 17TRACK.
Ako vidno, možností, ako si zjednodušiť prijímanie a odosielanie zásielok je dnes neúrekom. Mnohé sú dostupné priamo v mobile alebo za stolom v kancelárii.
Uľahčite si s nimi poštovú rutinu a venujte svoj ušetrený čas radšej tam, kde ste potrebnejší!